Don't Go Broke, Ruilhandel
Volgens de Amerikaanse Small Business Administration mislukt meer dan 50% van de kleine bedrijven in het eerste jaar en 95% in de eerste vijf jaar. Een belangrijke oorzaak? Overmatige uitgaven en budgetmoord. Als je bent zoals de meeste mensen die vanuit huis werken, dan heb je waarschijnlijk een vast budget. Denk je dat je veel moet uitgeven om veel te verdienen? Absoluut niet. Er zijn tal van gratis tot extreem goedkope oplossingen beschikbaar voor de eigenaar van een klein bedrijf, dus zorg ervoor dat u rondkijkt voordat u op zoek gaat naar het meest glanzende marketingpakket. Heb je niet eens genoeg voor een vast budget? Geen probleem. Word gewoon middeleeuws en ruilhandel.
Kerncapaciteiten
Nu komen veel eigenaren van kleine bedrijven in de verleiding om zoveel mogelijk alleen te doen om zo veel mogelijk kosten te besparen. Soms is dit absoluut noodzakelijk. Als u zich echter te dun verspreidt, neemt de energie die u in de belangrijkste elementen van uw bedrijf zou moeten stoppen, af. Uiteindelijk kan uw bedrijf op deze manier water betreden, maar u zult waarschijnlijk nooit echt de kustlijn bereiken. Het eerste dat u dan moet doen, is een lijst met uw kerncapaciteiten opschrijven; waar je het beste in bent.
Activiteiten die het hoogste inkomen produceren
Als u goed begrijpt wat uw kerncapaciteiten zijn, kunt u zich concentreren op uw activiteiten die het hoogste inkomen opleveren. U kunt dan beslissen voor welke taken u geschikt bent en bij welke u er goed aan zou kunnen doen. U dient dit op te volgen door een lijst te maken van uw vrienden, medewerkers en bestaande contacten. Het is een goed idee om de belangrijkste functies van wat ze doen voor de kost op te schrijven; hun kerncapaciteiten. En zodra je elkaars kerncapaciteiten goed onder de knie hebt, kun je die aanbieden in ruil voor elkaars diensten. Laten we bijvoorbeeld zeggen dat u een gepolijste, bekwame tekstschrijver bent, maar geen idee hebt hoe u een site moet ontwerpen en er zeker niet de geldstroom voor heeft. U zou dan aanbieden om webcontent voor hen te schrijven in ruil voor een websiteontwerp. Er wordt geen geld uitgewisseld, maar toch worden gelijkwaardige diensten geleverd. Geen van uw contacten heeft copywriting nodig? Moeilijk te geloven, maar als dat het geval is, wees dan creatief met je ruilhandel, zoals alles aanbieden, van het een week lang oppikken van hun kinderen van het voetbal tot het helpen installeren van hun nieuwe aanrechtblad.